ledsen..

2013-11-01
22:15:44
jag vet att det har stått stilla här även fast jag lovade saker
men allt är nt så bra just nu :c
 
mitt ena marsvin mår inte bra och det ända jag lagt mina krafter
på är att se till så hon äter
för om ett marsvin inte ätit på 24h kan det snabbt leda till att det dör
vi har ringt veterinären och ska troligtvis dit på måndag
eftersom de nt har öppet nu i helgen
Hennes öga är lite rött och rinner, hon har även blivigt väldigt mager, 
förut vägde jag alltid de.... men våran köksvåg är trasig och det var därför vi nt
"upptäckte" hennes viktminskning först nu efter jag kom hem 
från Ullared
enligt veterinären så var det ingen fara att vänta till måndag
bara så hon fick mat och hade "matlust"
 
Jag är väldigt ledsen och rädd att det ska bli värre....
det har aldrig hänt något med mina marsvin sen jag fick dem
utan de har varit friska och glada hela tiden tills nu,
och det är därför jag blivigt så ledsen och orolig och allt känns lixom mitt fel.....
Allt...
Att det är jag som orsakat att hon blivigt sjuk
och det är mycket troligt att det är så,
jag är den som tar hand om dom men det kan också bero på att hon blivigt äldre eller
fått något som irriterar i ögat, eller vad som helst igentligen
de är 3, snart 4 år............... medelåldern är 5-8 år
risken för sjukdomar ökar för varje år som går :c
 
Ni kanske tycker det är helt onödigt och kanske töntigt att jag ens skriver detta 
och får det att låta som värsta saken i världen har hänt
eller att jag ens bryr mig så mycket om ett marsvin
men "det är ett liv inte en leksak
 
det kommer nog stå still här ett tag till men just nu skiter jag i allt annat
och vill bara att allt ska bli som vanligt igen
 
Förlåt ni kanske tycker jag är jätte onödig som äns skriver ner detta 
på internet och klickar på publicera knappen men det är bara skönt att skriva av sig sina känslor♥
och jag vill bara se till så ni vet vad som hänt och inte tror jag glömt bort min planet ;D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (obligatorisk)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
var bloggId= '509512da9606ee4cca2e492f'; var is_pro = false;